Jesam li ja za vlastiti biznis–poduzetnički mentalni sklop–što je potrebno za uspjeh u poduzetništvu?

Četvrti poduzetnički forum “Jesam li ja za vlastiti biznis–poduzetnički mentalni sklop–što je potrebno za uspjeh u poduzetništvu?” u okviru projekta A.C.T.I.V.E. Activity and Creativity Through Ideas and Ventures =Employment, održan je 11. svibnja 2015.

O predavačici i ciljevima…

Samozapošljavanje je jedan od oblika razvoja karijere danas. Kako će se netko prepoznati u tome je ili nije sposoban za poduzetništvo je jedan od ključnih faktora u donošenju odluke o pokretanju poduzetničkog poduhvata. Cilj radionice bio je da pojedinac osvijesti svoje potencijale, sposobnosti i želju da pokrene vlastiti biznis. I da sazna koje su mu informacije znanja i vještine pritom potrebne.

Gošća predavačica bila je KRISTINA ERCEGOVIĆ, dipl.oec., MBA koja vodi vlastitu tvrtku Zaokret u sklopu koje projektom Business Café-a educira i umrežava male poduzetnike, redoviti je predavač na Radilica Kontakt Centar Akademiji, piše blog, članke i čest je gost predavač na konferencijama i fakultetskim predavanjima. Aktivna je članica žirija i mentorica na raznim start-up natjecanjima. Poznata kao autorica knjige „Sam svoj gazda“ koja je postala jedan od poznatih naslova poduzetničke tematike.

Znate li što želite?

Na početku nas je zaintrigirala pitanjem: Znate li što želite?. Pitala je što bismo radili i da nas se za to ne plati. To je ono čime biste se u život trebali baviti. Svi mi mislim da odgovore na ova pitanja znamo, sami sebe najbolje poznajemo. Ali kada je potrebno formulirati i izgovoriti što je to što stvarno želimo, tek onda shvatimo da nam to baš i nije tako jednostavno.

Ponekad, u poslovnom smislu, pitati kupce što žele možda nije najsretnije rješenje. Da je Henri Ford u svoje vrijeme pitao ljude što im treba da riješe problem prijevoza, vjerojatno bi mu rekli- brži konj. Nije ih pitao, ponudi im je rješenje koje je vrtoglavom brzinom osvojilo svijet- automobil.

Zašto radite s onima koji vam ne plaćaju?

Mentalitet našeg tržišta lokalnog i regionalnog, značajno se razlikuje od mentaliteta zemalja EU i šire. Za primjer, gospođa Kristina je navela njezinu gošću koja je došla i Švedske i u razgovoru ju je pitala sva iznenađena: Zašto radite s onima koji vam ne plaćaju?. U našoj svijesti javlja se pitanje: A s kim ću onda raditi u RH?. Problem je očigledan, ali na njemu treba raditi i mijenjati okolinu u kojoj živimo i radimo. Krenimo od sebe, jer mijenjati sebe je prvi korak svake promjene. Pitajmo se: Što mogu ja učiniti? i preuzmimo 100% odgovornosti i za svoje uspjehe i za svoje neuspjehe.

Koraci u business-u

Koraci u business-u su: vještine (rad na sebi koji nikada ne prestaje), niša (pronaći ono u čemu sam najbolji i raditi to a ne sve), stvaranje poluge (nešto u što resurse uložite jednom a onda više puta možete prodati i naplatiti), izgradnja tima (okružiti se pravim ljudima), sistem/pravila (poslovanje posložiti tako da i bez vas savršeno dobro funkcionira), sinergija (sposobnost da od svega napravite cjelinu i postignete maksimalne učinke) i rezultati neće izostati.

Svoje kupce doživite kao najdragocjenije konzultante. Reklamacija je dar, jer samo 4% nezadovoljnih kupaca će vama dati feedback, a ostali će pričati iza vaših leđa. Uspješnim rješavanjem reklamacija sebi ćete osigurati vrijedne informacije za unapređenje poslovanja, te zadovoljne, lojalne kupce.

Sve ono što radimo trebalo bi u sebi imati dvije niti vodilje: serving i win, win mentalitet. Neophodno je razumjeti da prvo moramo davati, pa tek onda ubirati rezultate svoga rada. Odnosi koje se grade na obostranu korist i zadovoljstvo svih sudionika su oni odnosi koji su dugoročno isplativi i održivi.

Pravila koja vrijede i u poslu i u životu općenito

Univerzalna pravila, i životna i poslovna, gospođa Kristina Ercegović svela je na:

  • 100% odgovornost – kreni od sebe
  • zahvalnost (snažan transformacijski alat- kad smo pesimistični, nabrojati si nekoliko stvari zbog kojih smo zahvalni)
  • nema grešaka, samo iskustva i lekcije
  • drugi su naša ogledala
  • sve se događa s razlogom i najbolje za nas
  • manje je više (usmjeriti se na nišu- ako ste svakome sve i radite sve za svakoga, onda niste prepoznatljivi, a ni efikasni)
  • jasna namjera i fokus imaju veći učinak od teškog rada
  • činiti dobro
  • prvo trebamo dati da bismo dobili (zakon akcije i reakcije)
  • osmijeh i ekstremna ljubaznost (nužni u odnosu s kupcima i partnerima, jer su osnova svakog dobrog odnosa, „lijepa riječ i osmijeh sva vrata otvara“)